Januarifavoriter



  • Seche Vite Dry Fast Top Coat
    Varje gång jag målar naglarna avslutar jag med detta toplack från Seche Vite. Den gör naglarna superglansiga och gör så att nagellacket torkar snabbt. Finns att köpa på Kicks för 129:- eller på Ebay för en billigare penning. 

  • Make Up Store Cover All Mix
    Jag lider av hudsjukdomen rosacea vilket gör att delar av ansiktet blir rött och irriterat. Jag har en ganska mild variant så för min del handlar det mest om näsan och området runt näsan.
    Denna concealer från Make Up Store har bland annat en grön concealer som neutraliserar det röda. Den har varit en livräddare för mig! Den innehåller också en hudfärgad och en rödfärgad concealer.
    Den kostar 275:- hos Kicks eller Make Up Store

  • Liz Earl Cleans and Polish
    Denna världsberömda och prisade cleanser har jag älskat denna vinter. Den tar bort all makeup lätt som en plätt, den återfuktar huden och luktar underbart gott. ÄLSKA!
    Vet inte om den finns att köpa i butik i Sverige, jag köpte min via deras hemsida för ca 145:-

  • H&M Biscotti Dreams
    Köpte denna palett från H&M någon gång i höstas och glömde sedan bort den. När jag organiserade om mitt sminkbord hittade jag den igen och har använt den många gånger nu i januari. Den innehåller fyra lättanvända skuggor som ger dig en perfekt vardads-look för skolan eller kontoret. Kvaliteten på skuggorna är riktigt bra, de är pigmenterade och lätta att arbeta med. Kostar endast 49:- FYND!

  • Skin 79 Triple Function BB Cream Hot Pink
    Jag upptäckte denna produkt genom MissGlamorazzi på Youtube i början av förra året. Jag använde den i flera månader fram till sommaren och återupptäckte den nu i januari. Den fungerar riktigt bra med min känsliga hy och ger en superfin finish, känns inte som om man har något alls på huden.  Jag köpte min via ebay för ca 120:-

  • IsaDora Anti Shine Mattifying Powder
    Ett jättebra puder för oss med fet hy. Den smälter in fint och håller glansen borta. Finns nu till specialpris på Kicks men kan även köpas på Åhlens, H&M och några andra ställen.

  • GlossyBox
    Jag längtar efter min nya GlossyBox så som ett barn längtar efter julen! Tycker att den här tjänsten är hur bra som helt för oss sminknördar som gillar att testa nya produkter. Januariboxen kommer imorgon förhoppningsvis! =)

  • Too Faced Shadow Insurance
    Vann den här produkten i TotalBeautys julkalender och den blev en omedelbar favorit. Det är den bästa primern jag har provat, älskar den mer än Urban Decay Primer Potion. 
    Finns att köpa hos Eleven för 230:-

  • Chloe Eau de Parfum
    Fick en mini variant av den här parfymen i min GlossyBox och jag älskar älskar älskar den!! Den perfekta vardagspafymen som jag måse köpa i fullstorlek så fort min lilla mini tar slut.
    Finns att köpa på bland annat Kicks från 519:-

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej gumman, tack för alla fina tips! Jag blir så glad av din sida. Jag är superdålig på smink. Så alla tips är verkligen välkomna:)

2012-01-30 @ 18:55:41
URL: http://zachsian.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0