TREsemmé Moisture Rich Schampo & Balsam

I snart tre månader har jag använd TREsemmé Moisture Rich schampo och balsam. Jag hade hört så mycket bra om TREsemme och hade ganska höga förväntingar. Jag valde att testa Moisture rich produkterna då mitt hår hade kännts väldigt torrt och livlöst och den här formulan var för just de problemen. 

På TREsemmés hemsida står följande:
"Dessa återfuktande schampon och balsam ger dig ett mjukt och följsamt hår som ser friskare ut."


Första två veckorna märkte jag en otrolig skillnad! Håret kändes mjukt och lent, lätt att kamma ut. När det väl hade torkat var håret luftigt och hade mycket volym, fullt av liv!<

Efter de första två veckorna försvann den känslan, det var nästan som om håret vande sig vid produkterna och allt det där lyxiga, professionella resultatet försvann. Det var som om tvätta håret med vilket schampo som helst.

Så är det fortfarande, det är inte ett dåligt schampo eller balsam men jag hade förväntat mig mer, mycket mer!
Det positiva är att produkterna är väldigt dryga och räcker länge, man får mycket för pengarna.

Kommer inte köpa dessa igen eftersom jag har blivit tipsad att prova ett sulfatfritt schampo istället, att det kan vara lösningen på mitt "torrt och trist hår" problem.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0