Proactiv Solution



Jag har länge haft bekymmer med min hud, återkommande finnar på vissa områden som bara inte vill försvinna. Har provat många olika produkter men inget har fungerat så jag bestämde mig för att testa Proactiv.

Första veckan gick bra, huden kändes renare och fräschare, finnarna hade inte försvunnit men jag fick heller inga nya finnar. Efter två veckor började min hud reagera mycket negativt =(
Den blev väldigt torr och irriterad och jag fick en brännande känsla varje gång jag använde produkterna. 
Ansiktet kändes väldigt stramt, gjorde ont på kinderna där huden är som känsligast.

Jag hade inget annat val än att sluta använda serien, den fungerade helt enkelt inte med min hud, produkterna var alldeles för starka för mig.
Detta innebär inte att produkterna inte fungerar för någon annan med lite "tuffare" hud som tål produkterna men för någon som mig med känslig hy så är nog inte det här den rätta lösningen på problemet tyvärr =(

♥ Aida

Kommentarer
Postat av: Piia

Jag har också provat Proaktiv och det passade inte mig heller... Har också hört om några andra som provat som t.o.m. fått sämre hy av att ha använt det över en längre tid. Så jag är inte övertygad när det kommer till den produkten, tyvärr. Lät ju så bra =)

2011-02-03 @ 21:00:16
URL: http://www.piia.se
Postat av: Aida

Ja det lät så lovande! Hade hoppats på bra resultat men icke sa nicke =)

2011-02-04 @ 11:00:23
Postat av: skit

Lite sent här men har också provat och det blev bara värre. Gick till skönhetssalong och hudterap. och la ner fler flertalet tusenlappar och all ren skit. Ät och lev sunt ist. Produkter från Lush fungerar för mig.. men det gäller att hitta sina egna små sätt. Må så gott och Lev väl!

2011-07-16 @ 17:13:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0