Recension: Premier by Dead Sea Premier - Beautifying Nail Kit






I början av december köpte jag detta hand- nagelkit av en ren slump. Hade aldrig hört talas om företaget eller produkterna men jag fick testa lite olika produkter av en försäljare inne i Krämaren (varuhus i Örebro) och blev förälskad i handkrämen så jag slog till =) 

Företaget grundades i Israel 1990 och finns numera i 62 olika länder. De erbjuder 150 produkter inom hudvård, hårvård, kosmetik mm. Alla produkter innehåller speciella mineraler från Döda Havet.



Så här beskrivs produkterna av företaget:

"En stimulerande skönhetsbehandling för dina naglar. Premier's hand- och nagelvårdsprodukter ger en uppfriskande behandling av dina naglar och förhindrar ojämnheter och sprickbildning. Den är samtidigt närande och skyddar dina händer och naglar.
Den är tillverkad med en kombination av naturliga, mineralrika ingredienser från Döda Havet och liposomer av växtextrakt, vitamin A, E och Aloe Vera."




Man kan välja tre olika dofter; Milk and honey, Passionfruit och Herbal. Jag valde Milk and honey, doften är helt fantastisk! 

Kitet innehåller:

- Hand and Body Cream
- Cuticle Therapy Mineral Rich Cuticle Oil
- Buffing Block
- Vanlig nagelfil

Jag är riktigt nöjd med det här köpet. Stjärnan i kitet är utan tvekan Hand and body cream som jag har valt att använda endast till händerna men den kan användas till hela kroppen med undantag för ansiktet. 
Den här produkten skulle jag gärna köpa om och om igen! Det är den bästa handkrämen jag någonsin har använt. Den absorberas snabbt upp och känns inte kletig. Den mjukgör händer fantastiskt bra och den doftar helt gudomligt gott! Den är också oerhört dryg, en liten mängd räcker gott och väl till båda händerna.



Jag är också mycket nöjd med Buffing Block, en trestegs nagelpolerare som gör nageln oerhört blank och fin. Det ser ut som om man har genomskinligt nagellack på sig. Hemligheten är att filen innehåller silke. Det resultatet håller i sig i flera veckor, jag har till och med sett att den står emot nagellacksborttagning (dvs behåller sin glansiga yta och påverkas inte av nagellacksremovern)

Det finns en rad liknande nagelpolerare ute på marknaden, detta är den enda jag har provat så jag har inget att jämföra den med.

Cuticle oil fungerar också bra, den uppfyller sitt syfte dvs att göra nagelbanden mjuka men den har inte samma wow-faktor som de andra produkterna. Känns som om jag lätt kan hitta ett billigare alternativ som skulle ge mig samma resultat.

Överlag tycker jag att detta är ett fint och lyxigt hand och nagelkit att unna sig själv. Jag brukar ta fram detta en gång i månaden och ge mig själv en liten manikyr. =)

Är ni intresserade så kika in på deras hemsida. Där finns mer info om de andra produkterna som de säljer samt priser och återförsäljare.


Mitt betyg till hela kitet: 4/5 (fullpott till handkrämen dock! LOVE IT!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0