Mina nagellack - samling och förvaring

Jag har fått en del frågor om mina nagellack, vilka jag har, vilka som är mina favoriter, hur jag förvarar dem mm. Så här kommer bilder och info på hela samlingen som består av ca 50 nagellack.

FAVORITERNA
Mina favoriter, de jag använder mest förvarar jag i min GlossyBox låda. Jag försöker organisera dem efter märke så att det är lätt att hitta det jag vill ha. 





OPI


Från vänster: Sweet Heart, Tickle My France-y, You Don't Know Jacques!, Glove You So Much, We'll Always Have Paris, Ski Teel We Drop, DS Coronation, Teenage Dream.
Min besatthet av nagellack började med OPI och jag vill gärna samla på mig flera i framtiden.

ESSIE


Från vänster: Angora Cardi, Cute As A Button, Flawless
Essie är mitt nya favoritmärke, kommer utan tvekan köpa några flaskor till =)

DEPEND


Från vänster: Nr.39, Nr. 201, Nr. 042, Nr. 210

KICKS MAKEUP NAILPOLISH


Från vänster: Lady Blue, Bohemian Chic, Smokey Tuxedo
Kicks Nagellack är en ny upptäckt för mig. Ser fram emot deras vårkollektion som kommer om några veckor. 

CHINA GLAZE


Från vänster: Below Deck, White Cap

IsaDora Pefect Nail Polish


Från vänster: Sheer Meadow, Matte Velvet


BLANDADE MÄRKEN


Från vänster: Lumene Quick & Chic - Eternity, Claudia - Pearl White, Maybelline mini Colorama - Marshmallow, Pierre René Top Flex - Nr.73, H&M Nailpolish - Wawawoom, ELF - Light Red, Mavala - Bordeaux

NAGELVÅRD


Från vänster: Seche Vite - Dry Fast Top Coat, Oriflame Nail Food
Använder alltid dessa två när jag målar naglarna

ÖVRIGA I SAMLINGEN
Det här är resten av samlingen som jag inte använder lika ofta men som jag inte har hjärtat att slänga bort då jag är nagellackstokig =) Förvarar dessa på en liten hylla i badrumsskåpet.



IsaDora & Viva La Diva


Från vänster: Viva La Diva, nr. 29, 1 och 5. IsaDora Wonder Nail - Sundance och Tip White
Denna formula från IsaDora är jag inte så förtjust i att ha på naglarna då resultatet blir lite randigt och ojämnt så jag använder de bara på tårna.

Fransk Manikyr


Från vänster: Maybelline mini Colorama - Ballerina, Oriflame - Nail Shield, Oriflame - French Manicure, Oriflame - Nail White Tip, Kubiss - Ridge Filler

Blandade märken


Från vänster: Classics - nr.37, Kubiss - Nr. 42, H&M - Precious Principessa, Oriflame - Pink Intense

Ofärgade


Från vänster: Kubiss - Base Coat, Maybelline Forever Strong - Crystal Clear, Miss Sporty - Nr. 11, Gallery Colors - UV Glow.

Är du nyfiken på något nagellack och vill se hur de ser ut på naglarna?
Kommentera så gör jag ett inlägg om det =)

Kommentarer
Postat av: Emma

Åååhhh vill ha allihopa!

2012-01-20 @ 18:12:03
URL: http://emma-ls.blogspot.com
Postat av: Samo

Herregud. Tokig i nagellack är nog bara förnamnet.

skakar på huvudet Fortsätt så vännen. =)

2012-01-25 @ 00:16:03
Postat av: Michan- Beauty by M

Åh jag älskar China Glaze "Below deck"! Fick det av svärmor i julklapp men vågar knappt använda det, vill inte att det ska ta slut.

Vilken härlig blogg du har förresten :)

2012-01-25 @ 10:24:15
URL: http://texasplays.blogg.se/
Postat av: Aida

Tack min darling Samo =)

2012-01-25 @ 10:45:27
URL: http://aidalovesmakeup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0