Bisalva - din bästa vän!

En av mina favoritprodukter som jag inte kan leva utan är bisalva. 

Grundingrediensen i alla bisalvor är bivax. Bivaxet är väldigt likt människans kroppsfetter och den absorberas därför väldigt lätt upp av huden. Den har också läkande egenskaper och fungerar därför bra på små sår och bett.
Den är vattenfri och kan därför användas året runt och den är oehört dryg.

Den här lilla krämen använder jag till det mesta; torra läppar, händer, fötter, armbågar, eksem, sprickor, små sår, insektsbett, skoskav med mera.

Jag köper min bisalva i min lokala hälskostaffär som säljer bisalva tillverkad av lokala biodlare från länet. Den finns att köpa i olika former, som läppcerat eller i en liten burk.


Så här ser min salva ut. Den är tillverkad av biodlaren Erik Österlund i Hallsberg och den kostar 50:- 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0