Recension: Lumene Vitamin C+ 12 h Radiance Makeup



Detta är en transparent makeupcreme vars syfte är att jämna ut hudens färg och ge ansiktet en härlig lyster.
Den aktiva ingrediensen är fröolja från arktiska hjortron som innehåller naturliga antioxidanter som skyddar huden från yttre stressfaktorer.
Cremen finns i fyra olika nyanser och är gjord för att passa till alla hudtyper.

Mina tankar:
Cremen känns lätt och luftig i konsistensen, doften är ganska neutral, "hudkräm-aktig doft"
Det är lätt att arbeta in produkten med fingertopparna eller en borste. Ger huden en fin finish, känns inte som om man har smink på sig. Huden känns mjuk och len och återfuktad.
Den jämnar ut hudtonen men inte tillräckligt för att täcka finnar, pigmentfläckar eller större röda partier.

Lumene påstår att den håller i 12 timmar men jag skulle snarare säga 4 timmar max!

Jag var tvungen att sluta använda cremen då den gav mig otroligt mycket finnar över hela ansiktet! Vet inte vad detta berodde på exakt men det var inte en rolig upplevelse och jag vill därför inte rekommendera den här produkten.

Pris: 129:-
Mitt betyg: 2/5
♥ aida



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0